GRAMnaBASIEpl
  • START
  • bass BLOG
  • baza WIEDZY
    • poziom EASY
    • poziom MEDIUM
    • poziom HARD
    • Basiści mówią
    • Backing tracks
    • Funk / Groove
    • Gamy i skale
    • Tak ogólnie
    • Literatura
    • the BEST of…
    • Wywiady
    • Ogólne
  • KONTAKT
GRAMnaBASIEpl
  • START
  • bass BLOG
  • baza WIEDZY
    • poziom EASY
    • poziom MEDIUM
    • poziom HARD
    • Basiści mówią
    • Backing tracks
    • Funk / Groove
    • Gamy i skale
    • Tak ogólnie
    • Literatura
    • the BEST of…
    • Wywiady
    • Ogólne
  • KONTAKT
  • Literatura

J. Popławski STUDIUM GITARY BASOWEJ

Studium gitary basowej J. Popławskiego jest to podręcznik ujmujący w sposób metodyczny wszystkie zagadnienia techniki instrumentalnej i interpretacji muzycznej. Szczególną uwagę zwrócił autor na rozwijanie poczucia rytmu. Zagadnienie to zostało wyeksponowane jako oddzielny człon w każdej lekcji, sukcesywnie, od spraw elementarnych do najbardziej złożonych problemów, w tym tzw. ,,swingowanie. Ważne i nowe zagadnienia omówione w podręczniku to: technika gry flażoletami solo i akordami (podano siedem najbardziej użytecznych naturalnych oraz flażolety sztuczne), jak również tzw. technika kciukowa zespół nowych środków technicznych, artykulacyjnych i wyrazowych. Przykłady muzyczne pochodzą z repertuaru najznakomitszych basistów, takich jak: Stanley Clarke, Jaco Pastorius, Marcus Miller, Mark King i in. Aczkolwiek Studium gitary basowej zawiera materiał dydaktyczny na wyższym poziomie techniki instrumentalnej, autor postarał się o takie ujęcie materiału, aby z podręcznika korzystać mogli wszyscy gitarzyści basowi, nawet początkujący. (źródło opisu: PWN EDITION)

Co znajdziesz w poszczególnych rozdziałach:

Akcent naturalny metryczny. Gama a-moll. Pauza i jej znaczenie rytmotwórcze.

Akcent naturalny melodyczny. Gamy G-dur, e-moll. Synkopa. Skala chromatyczna.

Akcenty w podziałach ósemkowych. Gamy D-dur, h-moll. Ekstensja. Fluktuacja.

Synkopa ósemkowa. Gamy A-dur, fis-moll. Interwal kwarty. Interwal kwinty

Grupa trzech synkop. Synkopa opóźniająca. Gamy E-dur, cis-moll w pozycji VI. Bas punktowany. Interwał nony. Interwal decymy. Portato

Akcenty w triolach. Gamy H-dur, gis-moll w pozycji VII. Synkopy w triolach. Interwal septymy. Legato.

Ćwiczenia w metrum złożonym. Gamy F-dur, d-moll w pozycji VII. Walking bass.

Technika prawej ręki. Gama G-dur w pozycji IX. Synkopy w metrum nieparzystym. Szesnastki w triolach. Oktawy

Grupa rytmiczna: ósemka z kropką+ szesnastka. Gamy B-dur, g-moll. Synkopa szesnastkowa. Technika kciukowa

Synkopa szesnastkowa c. d. Gamy Es-dur, c—moll w pozycji VIII i X. Legato wstępujące. Walking bass — dźwięk wysunięty. Walking bass — grupa triolowa.

Legato wstępujące szesnastkowe. Gamy As-dur, f-moll. Trójdźwięki durowe w obrębie kola kwintowego. Walking bass — przykłady kadencji i modulacji.

Rytm funk. Gamy Des-dur, b-moll. Gama A-dur przez dwie oktawy. Legato zstępujące.

Triolowa realizacja grupy rytmicznej: ósemka z kropką+ szesnastka. Gamy Ges-dur, es-moll. Metrum zmienne. Rytm bałkański.

Metrum złożone. Gama B-dur w pozycji XII. Glissando chromatyczne. Trójdźwięki molowe w obrębie kola kwintowego

Synkopa opóźniająca szesnastkowa. Skala pentatoniczna. Gama H-dur w pozycji XIII. Przednutka.

Grupa synkop szesnastkowych. Triola szesnastkowa. Gama C-dur w pozycji XIV. Skala bluesowa. Dźwięki tłumione.

Triolowa realizacja ósemek. Cwiczenia w skali całotonowej. Gama Des-dur w pozycji XV.

Triola szesnastkowa w złożonej grupie rytmicznej. Gama D-dur w pozycji XVI. Portamento (podciągnięcie struny). Wibracja. Rozłożone akordy zwiększone. Dwudźwięki rozległe

Motyw trzydziestodwójkowy. Pozycje najwyższe: XVII i XVIII. Przednutka podwójna, tryl, tremolando. Dwudźwięki skupione

Triola trzydziestodwójkowa. Rozłożone akordy znmie.jszone. Cwiczenia akordowe

Flażolety naturalne. Flażolety sztuczne. Flażolety przesuwane

Total
0
Shares
Podziel się 0
Share 0
Wyślij 0
Wyślij 0
Previous Article
  • the BEST of...

the BEST of… Wojtek Pilichowski

Więcej
Next Article
  • Backing tracks
  • Reggeae

reggae BACKING tracks a-moll

Więcej
baza WIEDZY
  • Backing tracks (23)
  • Basiści mówią (5)
  • Blues (4)
  • Ćwiczenia techniczne (2)
  • Funk / Groove (6)
  • Gamy i skale (3)
  • Gospel (2)
  • Jazz (2)
  • Literatura (16)
  • Ogólne (3)
  • Porady techniczne (2)
  • poziom EASY (11)
  • poziom HARD (4)
  • poziom MEDIUM (8)
  • Reggeae (3)
  • Rock / Ballad (6)
  • Slap (4)
  • Solówki… (2)
  • Soul (2)
  • the BEST of… (12)
  • Wywiady (4)
Facebook Fanpage
Polecamy
  • 1
    Gramy „smaczki” Jaco Pastoriusa
  • 2
    Rodzaje owijek do strun gitar basowych
  • 3
    Podręczniki do nauki GRY NA BASIE
  • 4
    the BEST of… Marcin Pendowski
  • 5
    the BEST of… James Jamerson
Ostatnio na bass BLOGu
  • the BEST Christmas songs on BASS
  • GITARA BASOWA podstawy gry
  • Patrick Pfeiffer Gitara basowa dla bystrzaków
Ostatnie wpisy
  • Gramy „smaczki” Jaco Pastoriusa
  • Rodzaje owijek do strun gitar basowych
  • Podręczniki do nauki GRY NA BASIE
  • the BEST of… Marcin Pendowski
  • the BEST of… James Jamerson
Najnowsze komentarze
    Archiwa
    • lipiec 2025
    • lipiec 2023
    • kwiecień 2023
    • marzec 2023
    • luty 2023
    • grudzień 2022
    • lipiec 2022
    • kwiecień 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • październik 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • czerwiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • luty 2021
    Kategorie
    • Backing tracks
    • Basiści mówią
    • Blues
    • Ćwiczenia techniczne
    • Funk / Groove
    • Gamy i skale
    • Gospel
    • Jazz
    • Literatura
    • Ogólne
    • Porady techniczne
    • poziom EASY
    • poziom HARD
    • poziom MEDIUM
    • Reggeae
    • Rock / Ballad
    • Slap
    • Solówki…
    • Soul
    • the BEST of…
    • Wywiady
    Meta
    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org
    GRAMnaBASIEpl
    • START
    • bass BLOG
    • baza WIEDZY
    • KONTAKT
    Świetne miejsce dla fanek i fanów basu GRAMnaBASIE.pl © 2021

    Polityka prywatności

    Input your search keywords and press Enter.